П’ятниця, 26 Квітня

У Львові нарешті відкрили унікальну мозаїку, яку 11 років ховали під вагонкою

Оперативні новини у нашому каналі в Telegram!

У Львові нарешті відкрили мозаїку Романа Патика «Імпульс і контроль» на вулиці Сахаровa, якy пoнaд 10 рoкiв прихoвyвaли пiд вaгoнкoю. Вiдпoвiднe фoтo oприлюднилa Oксaнa Aврaмeнкo.

Мало хто її бачив, бо 11 років тому колишній «Фуршет» по вулиці Сахарова, 45 незаконно реконструював будівлю і закрив монументальний шедевр металевою вагонкою. Перед цим міська рада вела перемовини із власниками «Фуршету», щоб відкрити мозаїку учня та племінника Володимира Патика Романа.

Цього року з’ясувалося, що «Фуршет» на вулиці Сахарова зачинився.

Фото з архіву Романа Патика

Як створювалась мозаїка

Роман Патик – учень і племінник Володимира Патика, автора відомої мозаїки “Риби” на вулиці Володимира Великого.

“28 вересня 1990 роки я вперше став до стіни. На риштованні з однієї дошки робив бетонний рельєф, потім приступив до кладки смальти. Я просив, щоб мені дали помічників: хотів встигнути все зробити до морозів. Це сезонна робота, смальту не можна класти в мороз. Але через осінні негоди помічники швидко зникали. Тож я закусив губу — і робив. Працював по 14 годин на день. Кожного дня залишав контрольне відро з водою: стежити, чи не заледеніє. Лід з’явився 1 грудня. Довелося припинити роботу — був готовий рельєф і майже половина кладки.

В кінці березня 1991 року я знову виліз на риштовання і доклав мозаїку розміром 5.70 м на 13 м, загальною площею 74,1 кв. м. Робота над цією мозаїкою в мене зайняла більш як 3,5 місяці праці. На неї пішло декілька камазів бетону та 1,2 т смальти. То була крепка паханина”, – розповідає автор Роман Патик.

Що сталось з нею далі

Як і багато заводів радянського часу, «Львівприлад» не вижив в нових умовах. В 2009 році будівлю побутового блоку викупило підприємство роздрібної торгівлі «Фуршет» і реконструювало під торговий центр. Відкрився магазин зі скандалом: проектування та реконструкція корпусу під торговий центр не були погоджені Львівською міською радою, власник не сплатив інвестиційного внеску на розвиток соціальної інфраструктури Львова й об’єкт працював без жодних дозволів.

Саме ця незаконна реконструкція і поховала мозаїку «Імпульс і контроль» під металевою вагонкою.