Середа, 28 Лютого

«Церква «знищує» Різдво своєю невизначеністю». Богослов про перехід на новий календар

Оперативні новини у нашому каналі в Telegram!

Україна святкує Різдво за юліанським календарем. З початку повномасштабного вторгнення рф українське суспільство ініціювало перехід на новий календар, проте наразі ПЦУ й УГКЦ не погодили календарну реформу. Про це пише Твоє Місто.

Православна церква України дозволила на бажання парафій звершувати різдвяне богослужіння цього року за григоріанським календарем – 25 грудня. Натомість в Українській греко-католицькій церкві вважають, що проводити таку реформу під час війни недоречно.

Богослов Максим Тимо вважає, що саме Церква «знищує» Різдво своєю невизначеністю з приводу конкретних рішень про перехід на новий календар.

«Я був здивований, що деякі мої знайомі, не дуже воцерковлені, були абсолютно впевнені, що цього року і УГКЦ, і ПЦУ вже перейшли на новий календар, що це питання вирішене. Це ж очевидно: у нас війна, ми хочемо віддалитися від росії і так далі. Їм здавалося, що Церква вже ухвалила це рішення, але ж ні, вона все ще вагається, думає, чи це не призведе до розколу. Велика кількість людей святкуватимуть Різдво 25 грудня, але питання, як вони це робитимуть. То буде Різдво в межах традицій – ялинка, вечеря, коляда. Але вони не зможуть нормально відсвяткувати Різдво так, як це пропонує Церква: з усіма обрядами, богослужіннями, які є дуже важливі», – каже він.

Максим Тимо додає, що ми зіткнемося з ситуацією, що в Україні буде два Різдва: перше – «цивілізоване», до якого тяжіє дуже велика кількість наших людей, а друге залишиться «на задвірках» – 7 січня, і його Церква святкуватиме належним чином, з усіма богослужіннями.

На питання про те, чи доцільно в часі війни проводити календарну реформу, він каже, що дехто з лідерів Церков вважає, що ні, що в часі війни це небезпечно робити.

«Але я вважаю, що війна є дуже сильним тригером, вона підштовхує, вириває нас зі звичного способу життя і думання. Якщо у мирний час ми не спромоглися на такі зміни, то ця війна штовхає нас до цього, вимагає від нас змін. А Церква чомусь не хоче цих змін, і це сумно…», – додає богослов.