Славетні гості: як Сара Бернар гастролювала у Львові

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Холодного листопадового ранку 1881 р. потяг з Кракова привіз до Льво­ва не казкову, а справжню сплячу кра­суню. Прокинулась вона, коли вагон уже зупинився на пероні, заповненому численними шанувальниками її таланту.

Головний львівський вокзал. Поч. ХХ ст.

Проте їм довелося зачекати. І нарешті з вагону вистрибнув улюблений чорний пудель красуні, «оспіваний» журналіс­тами різних країн, і з’явилась вона — в хутрах і білому кашне, під яким кореспондент одного із львівських часописів помітив «великі, виразні, майже фантастичні очі, тим разом трохи похмурі після не­доспаної ночі».

Сара Бернар

Це була славетна французька акторка Сара Бернар. Разом з усією трупою, що складалась із ЗО осіб, а також реквізитом, що вмістився у 68 (!) скринях, актриса замешкала в готелі «Єв­ропейський».

Вигляд готелю “Європейський” на літографії К.Ауера 1847 року

Незважаючи на високі ціни, квитки на обидві вистави розлеті­лися миттєво. «Вчорашній вечір надовго залишиться у пам’яті тих, хто кохається у драматичному мистецтві, — не шкодуючи комплі­ментів, писав рецензент. — Ми побачили актрису, яка, безперечно, належить до грона найгеніальніших сучасних представників сцени. Виконуючи головну роль у п’єсі «Дама з камеліями», вона уповні продемонструвала свій талант — надзвичайний і блискучий. Її по­стать, сповнена натуральної і шляхетної пластичності, обличчя, що спроможне відобразити найживіші риси — від легкої хмарки нудь­ги або похмурої тіні найсумнішої думки аж до вибуху розпачі або щасливого піднесення…» Перо критика ще довго не могло зупини­тися — це речення розтягнулося аж на … 43 газетних рядки!

К.Ауер. Театр Скарбека, 1846-1847 рр. Теперішній Національний академічний український драматичний театр імені Марії Заньковецької

А публіка у переповненому залі, що шаленів оплесками і ви­гуками захоплення, викликала по закінченні вистави акторку щось із тридцять разів!

Автор: Георгій Маценко для Фотографії Старого Львова.

Поширити:

ЗАЛИШИТИ  КОМЕНТАР