Якою могла бути церква святої Анни. 7 найкращих проектів

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Мабуть кожен львів’янин знає, де розташована Церква Св. Анни та як вона виглядає. Але чи багато з нас знають, що на сьогодні пам’ятка могла б виглядати зовсім по-іншому. Адже на початку ХХ ст. в правління парафії святої Анни за посередництвом Кола архітекторів польських з’явився задум знести старий костел та побудувати на його місці новий.

© Наш Львів

Конкурс на проект нового храму було оголошено у львівському журналі “Czasopismo techniczne” в 1911 р. Початково термін подачі робіт було визначено до 1 квітня, згодом продовжено до 20 числа.

До складу конкурсного журі увійшли: прелат Владислав Лібревський, архітектори Альфред Броневський, Міхал Лужецький, Альфред Каменобродський, Владислав Садловський, Ігнатій Кендзерський і живописець Владислав Яроцький.

Всього на конкурс було подано 24 проекти, 4 надійшли з запізненням, через що не були взяті до розгляду, 2 роботи були недопущені до конкурсу через невідповідність його умовам.

Результати обговорення було опубліковано у тому ж журналі “Czasopismo techniczne” у 1912 р. Оскільки, за висновком комісії жоден з проектів не міг бути зреалізованим без впровадження значних модифікацій, то першої нагороди присуджено не було.

Другу премію здобув спільний проект авторства Владислава Дердацького та Вітольда Мінкевича.

Костел Св. Анни. Конкурсний проект В. Дердацького та В. Мінкевича. Вигляд спереду, 1911 р

Костел Св. Анни. Конкурсний проект В.Дердацького та В.Мінкевича. Загальний вигляд, 1911 р

Костел Св. Анни. Конкурсний проект В.Дердацького та В.Мінкевича. Вигляд з вул.Городоцької, 1911 р.

Третє місце було поділено між проектами Людвіка Соколовського зі Львова,

Костел Св. Анни. Конкурсний проект Л. Соколовського. Загальний вигляд, 1911 р

 

Сільвестра Пайдзерського з Фріденау

Костел Св. Анни. Конкурсний проект С. Пайдзерського. Загальний вигляд, 1911 р.

і Леопольда Карасінського зі Львова.

Костел Св. Анни. Конкурсний проект Л. Карасінського. Загальний вигляд, 1911 р

Окрім того було відзначено роботи Оскара Сосновського

Костел Св. Анни. Конкурсний проект О. Сосновського. Загальний вигляд, 1911 р

та Веслава Ґжимальського.

Костел Св. Анни. Конкурсний проект В. Ґжимальського. Фасад, 1911 р

Костел Св. Анни. Конкурсний проект В. Ґжимальського. Вигляд збоку, 1911 р.

Костел Св. Анни. Конкурсний проект В. Ґжимальського. Загальний вигляд, 1911 р

Також у журналі опублікували ескізи архітекторів Дубіка і Вісневського.

Костел Св. Анни. Конкурсний проект В. Дубіка і Т. Вісневського. Загальний вигляд, 1911 р.

Плани зведення нової святині викликали бурхливі дискусії громадськості. Обурені громадяни звернулися до влади з протестом проти знесення старого костелу і, отримавши підтримку голови Центральної комісії охорони пам’яток, доктора Олександра Чоловського, домоглися аби реалізацію проекту було припинено.

І на сьогодні ми можемо милуватися тим виглядом, який святиня набула ще у 1730 р.

Автор: Софія ЛЕГІН / photo-lviv.in.ua

Поширити:

ЗАЛИШИТИ  КОМЕНТАР