Вівторок, 16 Квітня

Тенденції осінньої львівської моди 1937 року

Оперативні новини у нашому каналі в Telegram!

Питання моди завжди займало важливе місце у житті людей. Зокрема, питання модних новинок в одязі. У будь-якому столітті, не залежно від віку, власного стилю та уподобань жінки намагаються бути у курсі найсвіжіших модних силуетів та форм. Не виключенням були й наші бабусі, а стежити за останніми модними тенденціями їм допомагали тогочасні жіночі журнали.

Щоб краще зрозуміти які фасони, тканини та кольори були у тренді 81 рік тому, портал Фотографії Старого Львова пропонує ознайомитися із модними новинками осені 1937 р., надрукованими у популярному виданні «Нова Хата»

Осінні новини

Журнал “Нова Хата” Р. ХІІІ. ч.17. Львів 1 вересня 1937 р.

Рисівники мод, що шукали нової лінії на сьогоріний осінній сезон, певне пригадали собі сильветку з 1916 р. Вузка талія, підкреслена ще дзвоновими полами короткого жакету, нагадує, нам наш давній костюм ще з матуральних часів. Коротка дзвонова спідничка пригадує нам свобідний, ритмічний рух наших ніг. Ті давні мотиви бачимо теж і в крою плащів,що майже всі є до стану, поширені долом. Всякого роду нові детайлі, як плоскі коміри, легко, справді дуже трошки поширені рамена, відтинані ґески, шви прибрані суто стебном, злобно пригадують нам, що наші часи смотриків вже минули. Нам на потіху, модна осіння сильветка всеж таки сильно відмоложує (кого треба!).

Плащеві сукні з камізолькою, чи комбіновані з двох красок вовни, що є останнім “криком моди”, видовжують стан, а короткий широкий приділ дає змогу йти певним, міцним кроком. Костюми, так звані француські, є всі майже до стану, поширені у дзвони і майже всі запнені в один ряд ґудзиків під шию.

Елегантний француський костюм з темно-блакитного матеріалу, 1937 рік

Спортові костюми дальше остали вірні клясичному англійському кроєві. Модернізує їх хіба прибрання стебном, ориґінальний крій ґески або кишень. Плащі спортові переважно вільні, в довжині 7/8 — мі або й рівні з суконкою, але й тоді не дуже довші, як тепер.

Прибирання з футра в плащах і костюмах є таке ріжноманітне, що годі найти тут правило. Може бути тільки комірець з футра і то плоский або стоячий; може футро прибирати тільки реверси плаща чи костюму, а комір, якщо є, остає з матеріалу; а може теж бути тільки мала футряна краватка при шиї і вузька лямівка при рукаві.

Реклама крамниці У.Н.М. у Львові, 1937 рік

Дуже модні є футряні камізольки до англійського костюму, отвореного напереді.

З красок модні, як все осінню, бронзова у всіх відтінях, зелена, вишнева і нова цього року, вже від часів англійської коронації, темно блакитна.

Новим модним матеріялом є бавовняний оксаміт, з якого будуть шити спортові вільні плащі. Цікавою новинкою в осені будуть блюзи, шиті з трьох красок одного роду матеріалу, наприклад: гора впоперек синя, середина зелена, а діл старо-рожевий.

Дополудневі сукні, 1937 рік

  • Дополуднева суконка, ґарсонка, з модного вовняного матеріалу в пружки. Спідничка легко кльошова, краяна наскіс. Зпереду зубчатий виріз з вставкою з білої піки.
  • Скромна дополуднева суконка з чорного вовняного матеріялу, запнята ґудзиками. Прикраси з пестрого вовняного шнурка.
  • Елегантна джемперова суконка з темно-синьої вовняної матерії. Прибрання з того самого матеріялу.
  • Елегантна суконка з чорного пружкованого вовняного матеріялу з трома декоративними кишенями. Суконка вилямована креп-сатиною в тій самій красці.

Пополудневі сукні, 1937 рік

  • Пополуднева сукня, з тонкої темної вовни, для жінок сильнішої будови. Камізелька з ясного шовку, ясний шкіряний поясок.
  • Пополуднева сукня з ґранатового креп-марокену. Камізолька з білого шовку, прикрашена вязанням з того самоо матеріялу. Рукави з буфами. Поясок з білої шкіри.
  • Елегантна пополуднева сукня з креп-мат, горіхової краски. Вязання з смараґдово-зеленого оксамиту.
  • Візитова сукня з чорної креп-сатен. Поясок з цитриново-жовтої стяжки. Ориґінальний раґляновий крій рукавів.

Осінні костюми, 1937 рік

  • Елегантний костюм з гладкої вовняної матері: Жакет прикрашений сельскіновим футром здовж цілого переду і на маншетах. До того відповідний велюровий капелюшок. Ясна шовкова блюзка, запинана зпереду.
  • Спортовий плащ для молодих струнких жінок, з анґори сливкової краски. Плащ прикрашений великими модними ґудзиками.
  • Костюм з модної червоної вовни, скромний але елегантний крій. Комір з брунатного футра.

Осінні плащі, 1937 рік

  • Осінній плащ з брунатного цяткованого матеріялу, запинається на три криті ґудзики. Комір і кишені стебновані.
  • Пополудневий плащ з чорної вовняної матерії. Комір футряний, продовжений у формі жаботу. Рукави і кишені прибрані теж футром.
  • Осінній плащ з вовняної матерії з скісними пружками. Прикрашений зпереду гарними ґудзиками. Комір з лиса.
  • Плащ для молодої дівчини з зеленого матеріялу в пружки. На грудях втяті кишені, нижче поясу цікаві нашивки з того самого матеріялу. Колір і маншети викінчені футром з брунатного лошака.

До школи і бюра, 1937 рік

  • Спортова суконка з двох частин. Спідничка в широкі складки, шита з зеленої вовни. Блюзка касак з трикоту піскової краски. Поясок, краватка і хустина з сатини констрастового коліру.
  • Спортова суконка з ґранатової мягкої вовни. Суконка запинається високо під шию і прибрана білим комірцем. Спідничка з двома великими кишенями, запинаними на ґудзики.
  • Спортова суконка з “твіду” в ріжноколірові цятки, прикрашена стебном. Кишені на блюзці пришиті скісно.
  • Спортова суконка для молодої дівчини з гладкої вовняної матерії, прикрашена ясним комірчиком і маншетами. Кишені на грудях і виріз кругом шиї викінчені шовковими нашивками або вишивкою.

До школи і бюра, 1937 рік

  • Практична суконка до бюра з краткованої піввовняної матерії. Шкіряний поясок, деревляні ґудзики. На шиї шовковий шалик тої самої краски, що поясок.
  • Спортова суконка з грубої вовни. Запинана з боку декоративними ґудзиками. Плетений вовняний шалик в живих красках.
  • Дводільна суконка: спідничка з червоно-чорного шкоту зложена у фалди. Поверха блюзка з червоної вовняної фланелі.
  • Практична вовняна суконка для молодих студенток з гладкої ґранатової вовняної матерії. Камізелька й кишені прикрашені закладками і ґудзиками. Зпереду вязання з білого шовку.

Домашні сукні, 1937 рік

  • Домашня суконка з подвійного матеріалу: Блюзка з цвітистого так званого “шалінового” матеіялу, а спідничка гладка прикрашена плісами з цвітистого матеріялу.
  • Суконка для бюра з цяткованої крепи до прання, зпереду запинається ґудзиками. З боку кишені.
  • Суконка до праці з одноколірової бавовняної матерії, прикрашена вузькими темними нашивками.
  • Шкільна суконка для молодої дівчини з піввовняної матерії. Зпереду складки, застебовані до висоти колін. Кругом шиї ясний комірчик.
  • Домашня практична суконка з краткованої матерії до прання з чотирьома нашитими кишенами.

Блюзки і спідниці, 1937 рік

  • Молодеча домашня сукня з краткованої флянеліЮ запинається в два ряди деревляних ґудзиків. По боках втинані кишенію
  • Фартух-плащ до бюра і школи, запинається водин ряд ґудзиків. Перетянений поясок і три стебловані кишені.
  • Практична блюзка для щоденного взитку з темного шовку або легкої вовняної матерії. Білий комірчик і маншети надають їй молодечого вигляду.
  • Блюзка-жакет з колірової тафти, прикрашена дуже цікавими кишенями на грудях. Поясок завязується ззаду на широку кокарду.
  • Спідничка з вовняного матеріялу в широкі крати, гладка ззаду, зпереду запнена здовж в один ряд ґудзиків.
  • Спідничка з тонкого ґранатового матеріялу, зложена ззаду в два контрафалди, а зпереду з складками, пришитими широким машиновим стебном.
  • Спідничка з вовняного матеріялу в дрібну кратку, інтересно прибрана тим самим матеріялом.

Стиль, манера та особливості мови збережені згідно оригіналу.

Автор: Софія ЛЕГІН
вчений секретар Державного меморіального музею Михайла Грушевського у Львові для Фотографії Старого Львова.

Джерела: Журнал “Нова Хата” Р. ХІІІ. ч.17. Львів 1 вересня 1937 р.